poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Biszkopt z bitą śmietaną i borówkami

Hej!
Mam dzisaj dla Was przepis na nieskomplikowane ciasto, które ładnie się prezentuję i dobrze smakuję :).
Uwielbiam różne ciasta choć tak naprawdę sama rzadko je piekę. Te, które Wam dzisiaj prezentuję to jedno z ciast, które mi lepiej wychodzi :).
Delikatny biszkopt, puszysta bita śmietana a do tego świeże owoce to doskonałe ciasto na lato!



Składniki:
- 5/6 jaj
- 1 szklanka cukru
- 1 szklanka mąki
- 800 ml śmietanki 30%
- 3 łyżki cukru pudru
-  borówki
- płaska łyż. proszku do pieczenia

Sposób przyrządzenia:
Białka oddzielić od żółtek i ubić pianę z białek. Do ubitej piany stopniowo dodawać cukier cały czas miksując. Następnie dodajemy po jednym żółtku i zmniejszamy obroty miksera. Na koniec powoli wsypujemy mąkę z proszkiem do pieczenia, delikatnie mieszając łyżką. Gotową masę przelewamy do okrągłej formy posmarowanej uprzednio tłuszczem i posypaną bułką tartą. Pieczemy w rozgrzanym piekarniku przez 30 min. w 180 st.




Upieczony i ostudzony biszkopt dzielimy na  dwie równe części .



Śmietanę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder, jej część przekładamy na biszkopt, dodajemy połowę borówek.
Pozostałą śmietanę rozprowadzamy na wierzchu i bokach, obficie posypując owocami.




 I gotowe!  :)








13 komentarzy:

  1. Właśnie cos tego typu planowalam ostatnio zrobic pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Proste ale na pewno pyszne :) Ja uwielbiam piec ciasta ale obecnie jestem na diecie a ja nie umiem nie skosztować tego co zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam ślinka mi cieknie na sam widok. Bardzo fajny post i blog:)
    Obserwujemy i lubimy się na FB?
    Pozdrawiam serdecznie:)
    http://zocha-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. OOOOOOOoooooooo nie!! Ja jestem na diecie, nie mogę oglądać takich smakołyków - jammi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda mega apaetycznie !:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Kochana za polubienie mojego bloga oczywiście z wzajemnością:)
    Będę Cię odwiedzać na 100 %
    Pozdrawiam Serdecznie
    http://zocha-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Raj na ziemi!!! MNIAM
    ❤ pozdrawiam:*
    Do 19 sierpnia u mnie na blogu do zgarnięcia sukienka EVY MINGE

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Jestem pod wrażeniem;)
    Pozdrawiam;)
    http://linde-lo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. ten post narobił mi smaka, muszę zrobić coś z borówkami :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń